jd04

Alt om messen

Jakob Dyrbye blogger om messen og alt det du kan få ud af det, hvis du blot gør det en lille smule anderledes end du plejer.

messestand gr livet lettere for dig selv faust dyrbye
Mette fra Siemens fortæller her hvordan hun gjorde "livet" lettere for sig selv, ved at vælge udstillingssystemet beMatrix.

Læs mere: Sådan gjorde Mette sit "liv" lettere for sig selv




Næ nej, nej, nej, nej, det betyder ikke, det du tror...

Læs mere: WTF?




Stort interview med Jakob Dyrbye i denne måneds TRADESHOW AND EXHIBIT THOUGHTLEADERS J0URNAL.

Jakob kommer blandt andet ind på, hvordan krisen i 2008 har haft en positiv indflydelse på kompetencer og forretningsforståelse blandt professionelle udstillere.

Du kan også få Jakobs syn på, hvorfor den digitale udvikling gør det både muligt og nødvendigt for udstillere i højere grad at orientere sig efter hvor, kunderne er fysisk og digitalt – og hvorfor du skal indtænke digital teknologi på din stand i fremtiden.

Læs mere: De største Game Changers i messe- og udstillingsbranchen




Genkender du det her:

Din messestand er flot. Den er blevet lige som du ville have den. Og alligevel går alle messegæsterne forbi og direkte ned til konkurrenten – uden overhovedet at lægge an til at stoppe hos dig.

Denne og mange andre velkendte pains får du vendt til din fordel med den nye PAINSTORM app. Du får en flig af svaret lige om lidt…

Læs mere: Tiltræk gæster til din messestand




Alt står klart. Pudset, poleret og planlagt i mindste detalje. Messen starter om 7 minutter og du har brugt al din tid og mere til de sidste 7 uger på at blive færdig med det hele. Og nu skal I tale med gæster og samle brandvarme leads ind til den helt store guldmedalje.

"Bare de nu kommer", tænker du og håber på det bedste…

Læs mere: Giv dine gæster en banan for at komme…




Hvordan du holder det, I lover og få flere ordrer i bogen

Læs mere: Giver du dine ordrer til konkurrenterne?




Jakob Dyrbye fortæller i denne video blog om flere tiltag, du med fordel kan implementere på din messestand, så du får et bedre udbytte.

Læs mere: Video blog om personaletræning - Film#2




Talent forpligter


Sådan sagde Helle i sin takketale, da hun på vegne af Faust Dyrbye modtog årets Virksomhedspris 2014.

Hos os er vi ikke medarbejdere eller ansatte. Hos os er vi først og fremmest Mennesker – med stort M. Og det er de menneskelige kvaliteter, ideerne og passionen, der driver vores arbejde og forretning.

Om man er ansat som voksenlærling eller har været uden for arbejdsmarkedet i en periode eller noget helt tredje, er ikke så vigtigt. Det som er vigtigt er, at man udnytter sit talent og det man kan. Det har man ansvar for. Hvis man brænder for sit job og gerne vil gøre sine ideer og talenter gældende, skal man tage det ansvar.

Det er vores måde at møde mennesker på og derfor er vi glade for og stolte over at have modtaget årets Virksomhedspris.

Læs mere: Faust Dyrbye er kåret til årets virksomhed - Ballerup 2014



Der findes et væld af udstillingssystemer. Og måske sidder du med en fornemmelse af, at dit udstillingssystem ikke er det allersmarteste i verden. Det kan være en jungle at finde rundt i og de færreste har hverken tid eller mulighed for at holde sig helt opdateret på udstillingssystemer. Hele tiden.

Læs mere: 3 krav du SKAL stille til dit udstillingssystem!




Jakob Dyrbye fortæller i denne video blog om flere tiltag, du med fordel kan implementere på din messestand, så du får et bedre udbytte.

Læs mere: Video blog om din messestand, produkter og zoner - Film#1




INDRØMMET!

Overskriften er noget freeeesh! Men ikke desto mindre vigtig at adressere.

Vi ved alle, at succes er ikke let. Det kræver en masse hårdt arbejde.

En ting jeg har lært i løbet af de sidste par år er, ja, vi arbejder hårdt og lægger os i selen for at stable de perfekte messer på benene.

Men ikke mange af os kommer ud på gulvet og får øvet…

Læs mere: Succes er lige til, Alt du behøver at gøre er




Når vi spørger til udfordringerne ved at gå på messe, svarer ca. hver 3., at messen er en tidsrøver.

En tidsrøver af værste skuffe!

Det tager tid at planlægge og eksekvere messer!

DIN tid – som i forvejen er sparsom…

Ligesom det budget, der er lagt for dine messer, også er sparsomt…

Skøn kombi, ikk?

What to do?

Man kan sætte sig i et hjørne og tude!

(...siger vi her i huset til hinanden - i sjov forstås!)

... eller man kan gøre noget ved det!

Se her, hvad du kan gøre!


Læs mere: Ta’r messen for meget af din tid?




Messesæsonen er lige op over! Og du skal sikkert også af sted – som du plejer! Men hvad nu, hvis du kunne gøre det bare lidt bedre – og lidt lettere for dig selv – denne gang…

Det er ofte små knapper, der skal skrues på, for at få processen frem mod målet til at glide lystigt af sted på skinner!

Vi har samlet 7 RÅD, der gør dig bedre til messen!

Læs mere: 7 RÅD, der gør dig bedre til messen!


faust-dyrbye-hul-udstillingsmarkedet

Der har længe været et "hul" i udstillingsmarkedet. Det kan og vil vi gøre noget ved. Derfor er Faust Dyrbye gået i luften som strategisk udstillingsbureau!

... men hvad betyder det for dig?

Læs mere: Der er et "hul" i udstillingsmarkedet


I 2014 satte Faust Dyrbye sig for at undersøge, hvilke konkrete overvejelser danske virksomheder gør sig forud for deres deltagelse på messer og udstillinger.

Læs mere: Overvejelser virksomheder gør inden de deltager på messen



En lille Timeleapse af beMatrix systemet under opsætning.

Læs mere: Se vores nye showroom tage form




Konkurrencebowlen er fyldt til randen – med visitkort fra gæster, der vil vinde en iPad. Men, vil de også købe dine produkter? Det melder visitkortene intet om...

Læs mere: Leads er dyre!




Jakob Dyrbye fortæller i denne video blog om flere tiltag, du med fordel kan implementere på din messestand, så du får et bedre udbytte.

Læs mere: Video blog om opfølgning efter messen - Film#3




120.000 besøgende. Centralt placeret i landet. Events og aktiviteter for gæsterne. Med andre ord et fabelagtigt udgangspunkt for en permanent udstilling af varer og løsninger på bygge- og boligområdet.

Men, HVOR fabelagtigt er det for udstillerne: Hvad får de ud af deres stande? Reel indsigt i udbyttet og en systematisk måling af købekraften blandt gæsterne, skal gøre udstillingen til state of the art på sit område.

Læs mere: Uden indsigt i udbyttet




Hovedkonklusionerne af en undersøgelse af danske virksomheders arbejde med messeaktiviteter viser at:

Kun halvdelen af virksomhederne fastlægger mål for deres messedeltagelse
Kun en tredjedel efterfølgende måler på resultaterne af deres messedeltagelse

Læs mere: Måling er en udfordring for danske virksomheder



Det lyder som et drømmescenarie, ikke? Nej? Nå, sikke en overraskelse...

 

Læs mere: På messe 365 dage om året, 24 timer i døgnet!


Der findes et væld af fantastisk dygtige standbyggere. Kreative, dygtige printfolk, rutinerede håndværkere, gode til at overholde deadlines. Og marketingmedarbejderne er mindst lige så dygtige. Grafisk forståelse, kompetente tovholdere, der styrer messestanden på plads. Det er der ingen ben i. Men går vi fra at betragte standen som 'flot' til at betragte den som 'værdiskabende', ser billedet anderledes ud.

Læs mere: Isenkrammet er sekundært, værdiskabelse er primært




Det er ikke så svært som det lyder! Måling af face to face aktiviteter er ikke rocket science. Det er snarere en øvelse i at systematisere sine aktiviteter og planlægge målepunkter og optælling. Og vælge netop de aktiviteter, der understøtter virksomhedens mål og den overordnede målsætning for messedeltagelsen.

Læs mere: Måling – rocket science eller …?


Your boss, and especially your boss's boss, want you to measure your trade show ROI. But with your longer B2B sales cycle, you won't know the sales generated from each show for months, maybe years. And that's assuming you can get access to the sales data in the first place.
Skrevet af Mike Thimmesch

Læs mere: 5 Measurements To Improve Your Trade Show Results




Det lyder nemt, og det er det faktisk også! Integrationen af digitale løsninger i face to face marketing aktiviteter giver rigtig mange muligheder udi måling, rapportering og ikke mindst involvering af gæster – og forhåbentlig kommende kunder.

 

Læs mere: Tænk digitalt og få mere succes


You've been asked the same question time and time again: "What's the ROI from our trade show program?" You grit your teeth, take a deep breath, force a smile on your face, and answer, "I don't know."

Skrevet af Mike Thimmesch

Læs mere: A Foolproof Way To Measure Your Trade Show ROI


BMW museet i München er mere end et besøg værd. Det er en oplevelse udi æstetik og form. Der sættes nye højder for, hvordan man kan præsentere en bil.

Læs mere: BMW gir den gas!


Da vi oprindeligt udviklede THINK modellen, var det dels et opgør med vanetænkning i branchen og dels et ønske om, slet og ret, at gøre verden til et bedre sted… - at arbejde! Vi tænkte: Der er SÅ meget uforløst potentiale, der er SÅ meget ”det-plejer-vi-at-gøre” mentalitet – der er SÅ meget vi alle sammen kan gøre bedre…

 

Læs mere: Gør verden til et bedre sted - at arbejde


Spændende artikel fra markedsføring

Læs mere: Spændende artikel fra markedsføring



Nogle eksempler på sjove inspirerende udendørsreklame

Læs mere: inspirerende-udendørs-reklame