Målrettet opfølgning
– klaret allerede PÅ messestanden

Det lyder som en drøm.
Men det er virkelighed.
Alt det kræver er, at du starter din opfølgning inden messen.
Og at du har de rigtige redskaber til rådighed.

Både vores erfaringer og analyser fra det amerikanske marked viser, at 42 % af messegæsterne ALDRIG modtager det materiale, de er blevet lovet på messen. Og at 28 % først modtager materialet, EFTER de har købt produktet – af konkurrenten…

Der mange point at hente ved at følge målrettet op på dine gæster på standen. Dels giver I et yderst professionelt og positivt indtryk af jer selv – et indtryk der kommer positivt tilbage. Dels sparer I jer selv for en masse frustration og en langstrakt opfølgningsproces, der trækker tænder ud på selv den mest garvede sælger…

Tag kontakt til Jakob og hør hvordan I systematisk og digitalt følger op på jeres messegæster – allerede på standen.





Jakob Dyrbye fortæller her (i en film lavet for HUSET-udstilling i Middelfart) om vigtigheden i at planlægge opfølgningen efter messen.

 

 


Til lead hovedsiden

Hvordan ser succes ud?


For dig?
for salget?
for virksomheden?

Den første forudsætning for et godt resultat af din messe er en præcis målsætning.

Som du kan måle på…

Og som du kan rapportere tilbage i organisationen efter en veloverstået messe.

Forståelse for dine strategiske mål og erfaring med værdiskabende messer er

vores udgangspunkt, når aktiviteter som produktpræsentationer, surveys, konkurrencer, lanceringer og videndeling skal tænkes ind i dit standkoncept.

Messestanden skal give dine gæster den bedst mulige oplevelse af dit produkt og din virksomhed, og samtidig skal du have fuld indsigt i, hvordan hver enkelt aktivitet bidrager til dine mål.

Sådan ser succes ud for os.





OPGAVE
At øge kendskabet til GEA Process Engineering og tiltrække kandidater, som er klar til deres 2. job. Stand på DSE messen i Lyngby, 2012, 2013 og 2014.


LØSNING

Standkoncept: Et standkoncept som understøtter målsætningen om kendskab og fastholdelse.

Om standen: Standen er planlagt i 5 zoner dedikeret til storytelling og aktiviteter. Hertil er indtænkt målepunkter og dataopsamling på web APPs udviklet til formålet.

Personalet: Standpersonalet er trænet i at bruge standen og ved præcis, hvilke roller, ansvar og mål, de hver især har. Alt opsamlet og dokumenteret i en dynamisk drejebog.


RESULTAT

Kendskab: 63 % af gæsterne gik fra intet eller et lavt kendskab til et bedre kendskab. 52 % havde et godt eller meget godt kendskab til GEA efter deres besøg på standen. 

Fastholdelse: 85 % af gæsterne gav oplysning om studieretning, år for dimission og jobønske, og permission til at blive kontaktet, hvilket giver GEA Process Engineering mulighed for en målrettet dialog med de relevante kandidater efterfølgende. Indsigt: Indsigten i messeresultatet har gjort det muligt for GEA at justere kommunikationen og opnå bedre resultater for nu 3. år i træk.

"Faust Dyrbye formåede til fulde at udfordre os – både på løsningen og i deres velfunderede og velargumenterede tilgang til opgaven. Vores målsætninger var hele tiden omdrejningspunktet og samtidig fik vi løsningsforslag med visuel kant og masser af ambition. 


Det var stærkt".

Jens Larsen - Marketing Manager - GEA Process Engineering


Vil du også have succes?

Se hvordan vi kan hjælpe med en drejebog og Painstorm app'en

 


Til lead hovedsiden

 


Leads – den bedste valuta på messen…

En gæst, der besøger din messestand, sender dig et signal…
Et vigtigt signal.
Et købssignal.
På størrelse med Rundetårn.

Uanset om du sælger produkter eller budskaber, rekrutterer nye medarbejdere eller samarbejdspartnere, brand’er din virksomhed over for kunder og sponsorer eller noget helt femte, kan de gæster, der besøger din stand, betragtes som leads – og altså potentielle kunder i butikken...

Og messen er en enestående leadkanal. Ikke nok med at messen samler 1000-vis af potentielle leads – du får også muligheden for at komme i dialog med dem og kvalificere dem på alle parametre. Det skal du have det optimale ud af.

Med lommerne fulde af købsmodne leads lige til at følge op på, bliver din messedeltagelse ikke bare messebudgettet værd. Det giver også både dig og hele messeteamet en succes at fejre i virksomheden, når I er tilbage på pinden. 


Hør mere om, hvordan du sikrer dig en [digital] leadproces, der enkelt og effektivt fører til kendskab og salg og penge på kontoen…

Send en mail til Jakob og hør få mere at vide om, hvordan du optimerer din leadindsamling på messen.

 


Til lead hovedsiden

Hvad er målet for din næste messe?


Brandvarme leads og kulsorte tal på bundlinjen
Hundredvis af permissions og nye interessante navne på dine mailinglister
Spaltevis af relevant og seriøs omtale i fag- og dagblade
Endnu flere dygtige medarbejderkandidater end sidste år
 ... og end konkurrenten

Få helt styr på, hvad du vil opnå med din messedeltagelse og giv dig selv og dine kolleger på standen de bedste forudsætninger for at bidrage til din virksomheds vækst, overskud og udvikling.

Som strategisk udstillingsbureau hjælper vi dig med at fokusere og planlægge din messestand, så den bliver et attraktivt redskab til større salg og bedre udbytte for både marketing og salg.




Til lead hovedsiden