Kopi af grunde til at anvende LED skærme i dit showroom

Med internettet og søgemaskiner ved hånden på alle tider af døgnet, så kan de fleste finde informationer omkring produkter og services, som virksomheder udbyder. Så når kunder kommer og besøger dig i dit domicil, så er det ofte med et overordnet kendskab til, hvad du kan tilbyde dem. De fleste mangler i værste fald flere detaljer og en spejling af deres behov i forhold til det du tilbyder.

I det følgende giver vi dig 6 grunde til, hvorfor LED-skærme er en uundværlig del af dit showroom.


 

1. Skiftende budskaber

I et showroom har man ofte et fast sortiment af udvalgte grafiker og fysiske produkter, som man kan fremvise og tale ud fra samt lade sine gæster røre og føle. Men de statiske grafikker og ens produkter kan ikke længere stå alene. Den digitale tidsalder er startet forlængst.

Ved proaktivt at anvende LED-skærme i dit showrooms design har du muligheden for, at have et kontinuerligt skiftende budskaber. Du kan have lige så mange fede promovideoer, billeder, grafiker etc. som du ønsker. Du behøver altså ikke købe nye grafiske plader, bannere etc. hele tiden, men stedet skal du sørge for, at få lavet noget statisk grafik, der kan suppleres op af skiftende indhold på dine LED-skærme. Således skaber du også et mere bæredygtigt showroom!

Med LED-skærme kan du altså tilpasse eller forberede nyt indhold, så det passer til netop den person og virksomhed, som du har på besøg i dit showroom. 





2. "Attention grabber” uden genskær

Efter 1. grund vil nogen nok sidde tilbage med tanken om, hvorfor ikke bare investere i en eller flere helt almindelige TV-skærme?

Svaret ligger i en symbiose af størrelse og lyset, størrelsen giver måske sig selv, men lyset er derimod en anden snak. Lyset fra LED-skærme er for det første langt kraftigere og kan derved ses på længere afstand. Indholdet på LED-skærme versus almindelige TV-skærme tiltrækker selvsagt mere opmærksomhed og interesse, hvilket jo er første skridt i formidlingen af et budskab.

Derudover har LED-skærmene den fordel, at de ikke har genskær. Ligegyldigt hvor i dit showroom du ønsker at placere dem, så kan de ALTID ses uagtet eksternt lys fra solen eller loftet.

 

 CH redi 5





3. Plug and play

LED-skærme er heldigvis super nemme at bruge, de behøver i første ombæring blot at blive sat i strøm. Hvis du har mere end én stående ved siden af hinanden i dit showroom, så skal du blot fører en ledning fra den ene til den anden, så bliver de automatisk forbundet.

Herefter mangler der kun tilslutning af dit indhold. Her kan du bare anvende et USB-stick med en eller flere billeder, videoer eller en Powerpoint fil. Så kører indholdet på skærmen i løbet af få sekunder. 

Du kan også bare føre et HDMI-kabel til din bærbar og afspille indhold direkte fra den. Derudover kan du bruge interaktionssoftware såsom Pixilab og NFC - hvis du skal give dine gæster i dit showroom en på opleveren.


CH redi 1


4. Leger godt med andre

Selvom du allerede har designet dit showroom kan du sagtens tilføje en eller flere LED-skærme. Det smarte ved LED-skærmene er netop, at de ser godt ud, alene eller sammen med et udstillingssystem. Bruger du udstillingssystemet Clever Frame  eller beMatrix kan de endda indbygges helt i udstillingssystemerne.

LED-skærmene fåes i flere formater:

Kvadrater: 50x50cm (disse kan kombineres til mange sjove forme (se herunder)
Rektangel - stor: 77x202cm
Rektangel - lille: 64x202cm
Buede: 125cm (i højden)

LED-skærmene (Rektanglerne) er med hjul og derfor utrolig nemme at flytte.

Kopi af grunde til at anvende LED skærme i dit showroom 2


5. Ubegrænsede indholdsmuligheder med en KÆMPE LED-væg

Ønsker du at fremvise de vildeste videoer, grafiker eller billeder i dit showroom? Så sammensæt (næsten) alle de LED-skærme, som du har plads til. Det er fuldstændig som om, at man har en biograf skærm stående. Og hvor bedre at fremvise sine produkter og fremhæve budskaber end i en biograf?

Det eneste man skal være opmærksom på er, at man skal huske, at tilpasse sit indhold til antallet af skærme. Besidder man ikke de kompetencer in-house, så kan vi i Faust Dyrbye snildt hjælpe dig med den del.


CH redi 3


6. Ubegrænsede indholdsmuligheder med en KÆMPE LED-væg

Som så meget andet kommer spørgsmålet i sidste ende til at handle om penge. Elektronik er ofte dyrt, men LED-skærmene er overraskende billige i forhold til, hvad du får af værdi, om så du ønsker at leje eller tilkøbe en eller flere LED-skærme til dit showroom. 

Med LED-skærme i dit showroom kan du også:

  1. Skabe interaktion med dine kunder og fremvise dine produkter ved brug af fx Pixilab og NFC.
  2. Skift indhold så du viser DET rigtige indhold til DEN rigtige person på 1 sekund!
  3. Blive mere bæredygtig. Brug du LED-skærmene til "alt det sjove" og lav en mere generisk/korporat grafik til resten, så slipper du for at udskifte disse så ofte.
  4. Bruge dem på din messestand eller til dit næste event.
  5. Byg en hele vægge af skærmene, for ekstra wauw-effekt.




Mangler dit showroom eller reception lidt ekstra wauw?

Hvis du vil høre mere om, hvordan dit showroom nemt kan få lidt ekstra wauw tager du bare fat i Jakob... skriv ham en mail:  eller giv ham et ring på tlf. 31 68 24 24