Kortlæg kunderejsen
i forbindelse med det personlige møde



Marketing buzzwords opstår med jævne mellemrum, og ét af dem, der har hængt ved i ca. 10 år er Customer Experience Management, også kendt som CEM.

I vores hjemlige andedam kalder vi det for kunderejse og efter vores beskedne mening giver en kortlægning af kunderejsen i forbindelse med det personlige møde rigtig meget mening. Og det gør det, fordi vi er af den opfattelse, at det personlige møde er ved at udvikle sig til at blive den ultimative luksus. Tid stiger mere og mere i værdi. Præcis derfor er det også vigtigt, at man især tænker kundens udbytte ind i ligningen.

Reelt set er der jo ikke megen grund til at mødes længere, hvis man ikke synes, at relationer er vigtige. Det er både hurtigere, billigere og nemmere at klare det meste over nettet og på diverse digitale gadgets. Der findes skam også digitale kunderejser, men som stærkt troende inden for den disciplin der hedder face-to-face marketing, er vores fokus 100 % naturligt på iscenesættelsen af det personlige møde.


Hvor mødes vi?

Vi mødes på messer og udstillinger, til konferencer, seminarer, roadshows – alle typer af events. Vi mødes hos vores kunder, hjemme hos os selv i domicilet - ret mange steder, når man tænker over det.

Når vi arbejder med kunderejsen her hos os, synes vi særligt, at touchpoint- og emotion curve-analyser kombineret med peak-end tankegangen giver mest mening at inddrage i processerne.

Vi bruger disse til fysisk at kortlægge kunderejsen, helt ude fra p-pladsen, forbi receptionen og ind til mødet med dig, uanset hvor det foregår. Med andre ord ønsker vi at opnå en vis kontrol med selve rejsen, step by step. Vi bruger værktøjerne til at finde ud af, hvad der betyder mest. Vi bruger værktøjerne til at tænke over hvad kunden ser og hvornår. Der er en kæmpe forskel på, hvad vi kan og skal kommunikere et sted, hvor kunden passerer - versus et sted hvor kunden tager ophold. Vi skal indtænke, hvad kunden skal [eller kan] huske, hvordan der huskes og hvorfor.






For os, tjener tankerækken til at eliminere tilfældigheder og styrke planlægningen. Du må hellere end gerne tænke i at eksperimentere og observere. Det helt overordnede mål er nemlig at give gæsten maksimal værdi, hver gang. Vi ser kortlægningen af kunderejsen som værdiskabende OG kompetenceudviklende, og så er det lige til at komme i gang med. Super spændende!



Optimér kunderejsen med os

Der er mange måder at arbejde med kunderejsen på, vi hos Faust Dyrbye er specialister inden for face-to-face marketing, og derfor bruger vi kunderejsen til at optimere alle de steder, hvor du mødes med din kunde.

Ring eller skriv til Jakob, vi vil SÅ gerne med på din rejse. 



jd04

Jakob Dyrbye
Specialist, messer & udstillinger


+45 31 68 24 24