Sådan kan dit showroom understøtte dit brand

Et showroom er [for mange] et rigtig godt alternativ til messen

Et showroom er et roligt sted, hvor du kan vise dine produkter og aktivere dit brand til dine gode eller potientielle kunder uden at have dine konkurrenter lige om hjørnet. I denne guide gennemgår vi, hvordan et showroom kan understøtte dit brand og dermed din forretning.

Formål med dit showroom

I bør som det første overveje, hvad formålet med jeres showroom er, og hvad det faktisk skal kunne. Et showroom kan anvendes til mange andre formål end at vise produkter frem med salg for øje.

Du kan også bruge dit showroom til:

  • Uddannelse af dine medarbejdere/kolleger
  • Produkttræning til brugerne [af dine produkter]
  • Salgstræning til dem, der sælger dine produkter i butikkerne
  • Interne arrangementer – eksempelvis bestyrelsesmøder
  • Og meget, meget mere…

Optimering af kunderejsen i forbindelse med dit showroom

Når du designer jeres showroom, er det enormt vigtigt, at kunderejsen er i fokus. Allerede fra det øjeblik kunderne lander på parkeringspladsen, kommer til hoveddøren og går videre ind i receptionen, må der gerne være en rød tråd, og den må gerne pege i retning af dit showroom.

Et løfte om den forestående rejse [turen i showroomet]. Rent praktisk handler det om at alt fra ukrudt, afskallede skilte og henkastet slikpapir skal fjernes. Nogle kunder ser det hele.

Tænk over, hvilket indtryk I gerne vil give fra allerførste øjeblik, kunden er i kontakt med jer. Husk altid at gå en runde, inden kunden kommer… se turen med deres øjne.

Flotte showrooms – se vores cases her

Kontakt Jakob Dyrbye på jd@faustdyrbye.dk eller +45 31 68 24 24 og hør, hvordan han specifikt kan hjælpe jer.