VI HAR 40 ÅR'S JUBILÆUM  -  1979 - 2019

blog showroom faust dyrbye

Sådan kan dit showroom understøtte dit brand

Et showroom er [for mange] et alternativ til messen, til et roligt sted, hvor du kan vise dine produkter og aktivere dit brand til dine gode eller potientielle kunder, uden at have dine konkurrenter lige om hjørnet.

Dit showroom kan designes, så du kan engagere dine kunder i produkterne og aktivere dit brand. I denne guide vil vi gennemgå, hvordan et showroom kan understøtte dit brand og dermed din forretning.


Formål med dit showroom

Som det første bør I overveje, hvad formålet med jeres showroom er, og hvad det faktisk skal kunne.

Et showroom kan anvendes til mange andre formål end at vise produkter frem med salg for øje.

Du kan også bruge dit showroom til
- uddannelse af dine medarbejdere/kolleger
- produkttræning til brugerne [af dine produkter]
- salgstræning til dem, der sælger dine produkter i butikkerne
- interne arrangementer bestyrelsesmøder
og meget meget mere ...

Et showroom kan designes, så det er så dynamisk, at du kan rykke rundt på de forskellige moduler. Og derved kan du hele tiden kan tilpasse showroomet til din næste kunde eller dit næste arrangement.

Og er du rigtig smart, kan du designe dit showroom sådan, at du kan bruge hele [eller dele af] dit showroom på din næste messestand.

Så er det bare at tage dit showroom med, når du skal på messe næste gang.



blog showroom faust dyrbye2


De forskellige zoner

Et showroom kan meget mere end at fremvise/sælge dine produkter, derfor er det vigtigt at du gennemtænker de forskellige scenarier.

Vi opdeler showroomet i forskellige zoner, og hver zone indeholder forskelllige aktiviteter. Når zonerne er på plads og du kender aktiviteterne er det utrolig meget nemmere at planlægge kunderejsen, så den tilpasses alle de forskellige kunder der skal besøge dit showroom.

Design kunderejsen så den passer lige præcis til din næste kunde. Ikke alle kunder skal på den samme rejse.

Eksempelvis har nye kunder måske mere brug for at vide noget om virksomhedens historie [end de gamle], derfor kan en corporat zone være vigtigt i et showroom.

En social zone, hvor man kan tale mere uforpligtende med både nye og gamle kunder, kan også være en god idé. Både en digital zone og naturligvis produktzonen bør også tænkes ind.



blog showroom faust dyrbye3

Optimering af kunderejsen til og i dit showroom


Når du designer jeres showroom, er det enormt vigtigt at kunderejsen er i fokus. Allerede fra det øjeblik kunderne lander på parkeringspladsen, til hoveddøren og videre ind i receptionen, må der gerne være en rød tråd og den må gerne pege i retning af dit showroom.

Et løfte om den forestående rejse [turen i showroomet]. Rent praktisk handler det om alt fra ukrudt, afskallede skilte og henkastet slikpapir skal fjernes.

Nogle kunder ser det hele.



Tænk over hvilket indtryk I gerne vil give, fra aller første øjeblik kunden er i kontakt med jer.

Så husk altid at gå en runde inden kunden kommer... se turen med deres øjne.

Kunder er forskellige og har forskellige behov. Derfor er det vigtigt at have den specifikke kunde i tankerne når du planlægger mødet.

For hvor er det bare dejligt, når man som kunde mærker, at mødet er planlagt med tanke på éns egne behov.




Engager dine kunder

En stor del af dine både nye og gamle kunder besøger jeres showroom, fordi de ønsker en hands-on præsentation af produkterne.

Og de skal naturligvis ha’ alt det, de er kommet for plus meget meget mere. Live tests, se, røre, føle, smage – alt efter produkt naturligvis ;-).

Gør produkterne klar, test dem, så du ved, de virker, når kunden kommer, så de er klar til at kunderne interagerer med dem.



blog showroom faust dyrbye5

Sådan giver du dine kunder den bedste oplevelse

Når showroomet er færdigbygget og klar til brug, er der én enkel opgave tilbage, som de fleste desværre springer over. Det er vildt ærgerligt, for det er faktisk her, de største frugter kan høstes.

Mange glemmer eller har det slet ikke på deres to-do-liste, at de kolleger, der skal give kunderne den bedste oplevelse i det nye showroom, slet ikke ved, hvordan showroomet virker, er indrettet eller hvordan det er tiltænkt kunderejsen.

Hvor begynder man, og hvor slutter turen? Hvor finder man de produkter, der passer til netop denne kunde? Hvor tænder man for AV udstyret og meget meget mere. Men alt sammen har utrolig stor indvirkning for det indtryk I giver kunden.

At undervise dit personale, så de selv kan planlægge den bedste rejse for netop deres næste kunde, er her, hvor du kan gøre den helt store forskel. Vi ønsker, at kunden skal forlade jer med masser af ny viden, rådgivning omkring produkterne og følelsen af, at I har styr på selv de mindste detaljer.

Vi plejer at sige, at det personlige møde er som et teaterstykke. Der er ingen der klapper af kulisserne, vi klapper KUN af skuespillerne. Og det er skuespillerne aka dine kolleger, der skal høste frugterne med hjælp fra jeres nye showroom, men de kan ikke gøre det alene, de skal trænes. 



blog showroom faust dyrbye4



Planlæg dit showroom med os

Vi kan hjælpe med hele planlægningen af dit nye showroom. Alt fra målsætning, zoneopdeling, indretning, design og opbygning, implementering og ikke mindst træning af dine kolleger.

Så I er klædt på til at skabe den helt rigtige kunderejse til den helt rigtige gæst. Det flotte showroom og dine top-tunede kolleger skal bidrage til virksomhedens brand awareness (som det så smukt hedder på dansk), udvikling og bundlinje.

Lidt mere om showrooms/corporate exhibitions

Bliv inspireret – flere flotte showrooms

Du kan altid ringe eller skrive til Jakob.

jd04

Jakob Dyrbye
Specialist, messer & udstillinger


+45 31 68 24 24