VI HAR 40 ÅR'S JUBILÆUM I ÅR  -  1979 - 2019

Det er ofte små knapper, der skal skrues på, for at komme i mål med sine messer og forbedre resultaterne. Her er vores bud på nogle af de knapper, du kan vælge at skrue på…




1: MÅLSÆTNINGER

Kan du gå på messe uden målsætninger? Sikkert…

Men, med tydelige målsætninger for messen bliver det både lettere og mere målrettet, når du skal planlægge og designe alt fra stand til opfølgning!

SÅ, start altid messeplanlægningen med at spørge:

HVORDAN SER SUCCES UD?

Hvad skal der være sket på messen, for at dagene har været en succes?

Med et billede af succes for din indre biograf, er du klar til at formulere klokkeklare målsætninger, som bliver omdrejningspunktet for alle dine valg i messeplanlægningen.



2: KONCEPT OG BUDSKABER

Med målsætningerne på plads er du klar til at udviklebudskaber og koncept for din stand.

VÆLG TRE HOVEDBUDSKABER OG UNDERSTØT DEM MED ET GENNEMTÆNKT KONCEPT!

Budskaberne – skal i klare og tydelige vendinger fortælle gæsterne, hvad du ’har’ til dem!

Konceptet – skal være den ’krog’, som budskaber, aktiviteter, storytelling, arkitektur, standdekoration mm. skal hænges op på. Konceptet skal give gæsterne noget, de kan huske jer på!



3: ISENKRAM OG LOGISTIK

Er dit grej gearet til det… Dit udstillingssystem skal kunne, det du planlægger!

TJEK DIT UDSTILLING-GREJ

Se, hvad der skal til for at få budskaber og koncept til at præsentere sig godt på din stand: skal budskaberne justeres, skal grafikken udskiftes, skal standen disponeres anderledes så den understøtter koncept, budskaber, aktiviteter osv.

Lav en aftale med din udstillingsleverandør og hør, hvordan de kan hjælpe med de ændringer, der evt. skal til.



4: FLOW, ZONER og AKTIVITETER

Se din stand med arkitektens øjne:

DISPONER DIN STAND I ZONER OG PLANLÆG DEN RIGTIGE REJSE RUNDT PÅ STANDEN FOR DINE GÆSTER

Hvor byder du gæsten velkommen? Hvor kan gæsten prøve dit produkt? Hvor samler du lead info? Etc…

Disponer din stand i zoner og dediker dem til dine budskaber og aktiviteter. Planlæg den perfekte rejse rund gennem zonerne for dine gæster. Og husk, det er ikke alle typer gæster, der har behov for den samme rejse…



5: DESIGN OG GRAFIK

Råb dine gæster op! Gæsterne skal hurtigt og på lang afstand kunne afkode dine budskaber!

Test kommunikationen på din stand med to lynhurtige tests:

3 SEKUNDERS TESTEN – Få en uvildig til at se på din stand i 3 sekunder – vend ham om og bed ham så fortælle dig, hvad der er for ham på standen…

6 METERS TESTEN – Stil en uvildig 6 meter fra din stand – råber den noget til ham? Din stand skal kunne tiltrække folk fra lang afstand!



6: PERSONALE

Personale er altafgørende! Sæt det rigtige hold og nå dine mål for messen…

VÆLGE DET RETTE PERSONALE OG/ELLER TRÆN DEM DU HAR!

Hold et kick off møde inden messen og sæt fokus på:

Målsætninger – hvad er jeres fælles mål, hvilke mål er der sat for hver af jer

Roller og ansvar – hvem har ansvar for hvilke zoner og hvordan spiller I sammen

Do’s and Dont’s – en hurtig lille reminder om, at man hverken ryger, spiser eller kysser på standen… med andre ord, brug tiden på gæsterne og jeres målsætninger – og planlæg pauser uden for standen, hvor alt det andet kan foregå…



7: OPFØLGNING

Opfølgning er et smertens barn for mange messedeltagere… Jo bedre planlagt og jo mere du kan gøre inden messen, desto større er sandsynligheden for at komme i mål med opfølgningen! Derfor:

START DIN OPFØLGNING INDEN MESSEN!

Planlæg, book tid i kalenderen og hav materialet klart. Det skal inden messen være helt tydeligt:

Hvem der følger op?

Hvordan der følges der op?

Hvornår der følges der op?

Med hvad der følges op?

Placer ansvaret for opfølgningen – og sørg for at resultaterne bliver meldt tilbage, så du kan holde dem op imod den målsætning, du lagde ud med at lægge dig fast på!



Har du flere spørgsmål angående din næste messestand, vil vi meget gerne kontakte dig.

JA TAK – jeg vil meget gerne kontaktes om min næste messestand!


Til messestande