VI HAR 40 ÅR'S JUBILÆUM I ÅR  -  1979 - 2019


Alt står klart. Pudset, poleret og planlagt i mindste detalje. Messen starter om 7 minutter og du har brugt al din tid og mere til de sidste 7 uger på at blive færdig med det hele. Og nu skal I tale med gæster og samle brandvarme leads ind til den helt store guldmedalje.

"Bare de nu kommer", tænker du og håber på det bedste…

Overladt til tro, håb [og kærlighed]
Overlader du resultatet af de sidste 7 ugers slid til tro, håb [og kærlighed] - eller har du inviteret de potentielle kunder, du gerne vil tale med på din stand, og sikret dig at de kommer?


Du ved sikkert, hvem dine ønske-kunder er. Du ved, hvad de laver og hvor de arbejder. Og du ved, at de virkelig kunne få god gavn af dit produkt. Lige præcis det produkt, du har med på messen.

Men har du givet dine kunder en rigtig god grund til at komme på din stand og få en præsentation af produktet?

Giv gæsterne en oplevelse de IKKE kan få andre steder
I dag er al den information, vi har brug for om nye produkter, priser, trends med mere til rådighed på nettet 24/7.

Dine ønske-kunder kan så let som ingenting afsøge markedet og gå direkte til et køb uden overhovedet at flytte sig fra sin stol. Så, hvorfor skulle de komme på din stand?

Planlæg en særlig oplevelse til dem – en oplevelse de kun kan få gennem det personlige møde på din stand. Det er stemninger. Det er kemi. Det er dialog. Det er tale, prøve, føle, høre, lære - hands on, der gør forskellen.

Og det er din og vores fornemmeste opgave at planlægge aktiviteter på standen, som giver gæsterne lige præcis den oplevelse, der skal til for at stoppe deres søgen i markedet og vælge at gå videre med lige netop dine produkter.

Gør som Aristoteles, tænk: begyndelse, midte, slutning
Få dine gæster til at involvere sig – i dit projekt, dit produkt, mentalt, fysisk, virtuelt. D’li’meget… Bare de involverer sig.

Involvering. Det slår alt andet. Men det er svært. Og det kommer ikke som et lyn fra en klar himmel. Det kræver, at vi tænker et helt forløb…

Begyndelsen
Hele optakten. Den er mindst lige så vigtig som ’kulminationen’ på messen.

Det er i optakten og invitationen at gæsten og kundens interesse vækkes og han bliver opmærksom på, at der er ’en banan’ for ham at hente på messen.

Gør du det attraktivt og tilrettelægger du optakten, så gæsten får mulighed for at involvere sig på en let og sjov måde, er du langt længere end halvvejen allerede inden messen er begyndt…

Midten
Kulminationen er naturligvis messen, eventen, konferencen. Hele forløsningen og det du og gæsten har bygget op til:

Grunden til at komme!

I stedet for at blive hjemme og google…

Er den gode grund den velkendte produktinformation – nu i en ny farve? Er det et kram og et skulderklap? Eller er det en fadøl og en skål?

Kulminationen, messen, midten. Der skal knald på:
• Spritny forskning fra den ultimative trendsetter på dit område
• Et nyt greb på dit produkt, som kan betyde liv eller død for dine kunder
• En unik mulighed for at få indsigt i branchens udfordringer og det der skal redde jer alle sammen

Gør noget ud af det, hvis du ønsker og håber at dine næste bedste kunder skal gøre sig den ulejlighed at komme forbi.

Og slutningen
Opfølgningen – skal være lige så nøje planlagt som både begyndelsen og midten. Tag allerede det første skridt til opfølgningen PÅ messen og giv både dig selv, sælgerne men også gæsten et godt afsæt for at fortsætte historiefortællingen i en opfølgende dialog med et klart mål efter messen.

Har du været god til at skabe involvering i begyndelsen og bakket det godt op på messen, har du skabt de allerbedste forudsætninger for at fortsætte dialogen frem til lige præcis den slutning du vil have efter messen.

The end

Tøv ikke – hvis du vide mere eller have vores hjælp til planlægning af din messestand, så tag kontakt og hør hvordan du kan bruge os

jd04

Jakob Dyrbye
Specialist, messer & udstillinger


+45 31 68 24 24