VI HAR 40 ÅR'S JUBILÆUM I ÅR  -  1979 - 2019


Det lyder som et drømmescenarie, ikke? Nej? Nå, sikke en overraskelse...

Vi kan erfaringsmæssigt dele de mennesker, der står på standene op i 3 MEGET overordnede kategorier:

1. dem, som synes det er det fedeste i verden

2. dem, som er blevet sendt, men som ikke helt ved hvad de skal hive eller trække i

3. dem, som hader det som pesten

Uanset hvilken kategori du tilhører, lyder 365 dage formodentlig i overkanten. Sagens kerne er, at det IKKE er DET, vi mener med 365/24.

Gentænk messen

I forhold til hvor mange ressourcer vi kaster efter messen, både før, under og efter, mener vi, at vi med fordel kan gentænke aktiviteten. Den typiske messe varer 1-5 dage. Det er den ondehyleme ikke lang tid. Hvad nu, hvis vi kunne supplere den fysiske messeaktivitet med at være tilgængelig på en digital platform? Hvad nu, hvis vi kunne gentænke vores storytelling elementer, så de bliver ligeså relevante i virtuelle miljøer som på den fysiske messe?

Hvilke krav ville det stille til jeres salg og marketing funktioner?

Død over siloer

Lad mig give et eksempel. For at forstå hvordan en messe kan gentænkes og blive et salgsværktøj 356/24, skal vi se på aktivitetens enkeltdele. Langt størstedelen af de elementer, der indgår i fx den forberedende fase kan indtænkes i flere og større sammenhænge. Kommunikationskonceptet på standen går igen i salgskampagner og andet supporterende materiale. Kommunikation og markedsføring på de sociale medier kan kobles til opfølgningen på indsamlede lead informationer, som igen går hånd i hånd med CRM-flowet. Messestanden bruges helt eller delvis i virksomhedens showroom eller reception, så den undgår at komme ned i den mørke kælder, hvor den jo ikke gør nogen nytte. Og de digitale web-applikationer, der på iPads eller andre former for tablets, kommunikerer budskaber på standen, bliver sælgernes company-book. Kan du se, at 365/24 herved er mere end kun at gå på messe. Det er en måde at indtænke face to face marketing, som en del af virksomhedens samlede markedsføringsindsats. Bonussen opstår qua, at din virksomhed herved gør sig tilgængelig for kunderne, ja, gæt selv - 365 dage om året, 24 timer i døgnet!

Har denne tanke gang på jord?

Det synes vi, at den har og dette fordi vi i stigende grad måles. Både på kroner og ører og på vores evne til at kommunikere involverende, fastholdende og relevant. Det aftvinger respekt, at det bagvedliggende koncept, som naturligvis har kunden og kundens adfærd i centrum, er tænkt og eksekveret til perfektion. Det signalerer kompetence, styr på detaljerne og simpelthen, at man har en forretningsmodel, der er tænkt den meter længere end hvad konkurrenten formår. Efter vores mening, taler vi her differentiering på et højere plan.

Det eneste det kræver er, at du har tid, lyst og lejlighed til at gøre som vores motto i Faust Dyrbye tilsiger; Rethink everything you do – og det er heldigvis noget lettere end det umiddelbart lyder...


Til messestande