Leadgenerering på din messestand

Som strategisk udstillingsbureau hjælper vi dig med at fokusere og planlægge din messestand, så den bliver et attraktivt redskab til større salg og bedre udbytte for både marketing og salg.

Det betyder, at det ikke kun er jeres messestand vi kan hjælpe med - men hele planlægningen af jeres leadgenerering og til at få disse leads til at konvertere til salg.

Med lommerne fulde af købemodne leads lige til at følge op på, bliver din messedeltagelse ikke bare messebudgettet værd, det giver også både dig og hele messeteamet en succes at fejre, når I er tilbage på pinden.


Planlæg din leadgenerering

En gæst, der besøger din messestand, sender dig et signal...
Et vigtigt signal.
Et købssignal.
På størrelse med Rundetårn.

Uanset om du sælger produkter eller budskaber, rekrutterer nye medarbejdere eller samarbejdspartnere, brander din virksomhed over for kunder og sponsorer eller noget helt femte, kan de gæster, der besøger din stand, betragtes som leads – og altså potentielle kunder i butikken...




Messen er en enestående leadkanal

Ikke nok med at messen samler 1000-vis af potentielle leads på et sted – du får også muligheden for at komme i dialog med dem og kvalificere dem på alle parametre.

Det skal du have det optimale ud af.


Leadgenerering: Hvad er målet for din næste messe?

- Brandvarme leads og kulsorte tal på bundlinjen?
- Hundredvis af permissions og nye interessante navne på din mailingliste?
- Spaltevis af relevant og seriøs omtale i fag- og dagblade?
- Endnu flere dygtige medarbejderkandidater end sidste år?
- ... og end konkurrenten

Hvad du vil opnå med din messedeltagelse?
Giv dig selv og dine kolleger på standen, de bedste forudsætninger for at bidrage til din virksomheds vækst, overskud og udvikling.

Med eksplicitte målsætninger og veldefinerede målgrupper, et motiveret personale og systematisk [og digital] opsamling af leads kommer I lettere i mål med jeres leadgenerering.

Det, det kræver, er fokus på disse 5 områder:

1) Målsætning
Hvilke og hvor mange leads skal I have med hjem for at nå jeres mål - hvad karakteriserer et godt, brandvarmt lead for jer?

2) Spørg om det rigtige
Hvilke informationer skal I indsamle om jeres gæster/leads for at kunne følge målrettet op - hvad skal I huske at få svar på og permission til?

3) Pakket og klart
Hvad vil I følge op med, og hvordan vil I sende materialet ud? Hav brochurer, priser, pdf’er mm. klar, [gerne pakket til jeres forskellige målgrupper] inden I tager af sted [det er lettest digitalt].

4) Indsaml [digitale] visitkort
Hvordan indsamler I leads, så I effektiviserer opfølgningsprocessen - har I de rette [digitale] værktøjer til rådighed? 

5) Fra lead til salg
Hvem gør hvad hvornår - hvordan får I let og hurtigt jeres leads ind i jeres CRM, så de indgår i den eksisterende salgsproces? Hvem har ansvaret for opfølgningen?


Nem og målrettet opfølgning starter allerede før messen. Mindset, ejerskab, praktik og tid i kalenderen skal alignes og fintunes, så jeres løfter ikke bliver uoverskuelige at holde, når I er tilbage fra messen.


Hjælp til leadgenerering
på messen?

Vi træner dit standpersonale, så de har fokus på bedre leadgenerering og går helt i dybden med how to.

Så I kommer hjem med lommerne fulde af købemodne leads lige til at følge op på.

Læs mere om hvorfor træning af dit standpersonale er så vigtigt

Du kan altid ringe eller skrive til Jakob.

jd04

Jakob Dyrbye
Specialist, messer & udstillinger


+45 31 68 24 24