VI HAR 40 ÅR'S JUBILÆUM  -  1979 - 2019

Leadgenerering på din messestand

Som strategisk udstillingsbureau hjælper vi dig med at fokusere og planlægge din messestand, så den bliver et attraktivt redskab til større salg og bedre udbytte for både marketing og salg.

Det betyder, at det ikke kun er jeres messestand vi kan hjælpe med - men hele planlægningen af jeres leadgenerering og til at få disse leads til at konvertere til salg.

Med lommerne fulde af købemodne leads lige til at følge op på, bliver din messedeltagelse ikke bare messebudgettet værd, det giver også både dig og hele messeteamet en succes at fejre, når I er tilbage på pinden.


Planlæg din leadgenerering

En gæst, der besøger din messestand, sender dig et signal...
Et vigtigt signal.
Et købssignal.
På størrelse med Rundetårn.

Uanset om du sælger produkter eller budskaber, rekrutterer nye medarbejdere eller samarbejdspartnere, brander din virksomhed over for kunder og sponsorer eller noget helt femte, kan de gæster, der besøger din stand, betragtes som leads – og altså potentielle kunder i butikken...




Messen er en enestående leadkanal

Ikke nok med at messen samler 1000-vis af potentielle leads på et sted – du får også muligheden for at komme i dialog med dem og kvalificere dem på alle parametre.

Det skal du have det optimale ud af.


Leadgenerering: Hvad er målet for din næste messe?

- Brandvarme leads og kulsorte tal på bundlinjen?
- Hundredvis af permissions og nye interessante navne på din mailingliste?
- Spaltevis af relevant og seriøs omtale i fag- og dagblade?
- Endnu flere dygtige medarbejderkandidater end sidste år?
- ... og end konkurrenten

Hvad du vil opnå med din messedeltagelse?
Giv dig selv og dine kolleger på standen, de bedste forudsætninger for at bidrage til din virksomheds vækst, overskud og udvikling.

Med eksplicitte målsætninger og veldefinerede målgrupper, et motiveret personale og systematisk [og digital] opsamling af leads kommer I lettere i mål med jeres leadgenerering.

Det, det kræver, er fokus på disse 5 områder:

1) Målsætning
Hvilke og hvor mange leads skal I have med hjem for at nå jeres mål - hvad karakteriserer et godt, brandvarmt lead for jer?

2) Spørg om det rigtige
Hvilke informationer skal I indsamle om jeres gæster/leads for at kunne følge målrettet op - hvad skal I huske at få svar på og permission til?

3) Pakket og klart
Hvad vil I følge op med, og hvordan vil I sende materialet ud? Hav brochurer, priser, pdf’er mm. klar, [gerne pakket til jeres forskellige målgrupper] inden I tager af sted [det er lettest digitalt].

4) Indsaml [digitale] visitkort
Hvordan indsamler I leads, så I effektiviserer opfølgningsprocessen - har I de rette [digitale] værktøjer til rådighed? 

5) Fra lead til salg
Hvem gør hvad hvornår - hvordan får I let og hurtigt jeres leads ind i jeres CRM, så de indgår i den eksisterende salgsproces? Hvem har ansvaret for opfølgningen?


Nem og målrettet opfølgning starter allerede før messen. Mindset, ejerskab, praktik og tid i kalenderen skal alignes og fintunes, så jeres løfter ikke bliver uoverskuelige at holde, når I er tilbage fra messen.


Hjælp til leadgenerering
på messen?

Vi træner dit standpersonale, så de har fokus på bedre leadgenerering og går helt i dybden med how to.

Så I kommer hjem med lommerne fulde af købemodne leads lige til at følge op på.

Læs mere om hvorfor træning af dit standpersonale er så vigtigt

Du kan altid ringe eller skrive til Jakob.

jd04

Jakob Dyrbye
Specialist, messer & udstillinger


+45 31 68 24 24

 


Målrettet opfølgning
– klaret allerede PÅ messestanden

Det lyder som en drøm.
Men det er virkelighed.
Alt det kræver er, at du starter din opfølgning inden messen.
Og at du har de rigtige redskaber til rådighed.

Både vores erfaringer og analyser fra det amerikanske marked viser, at 42 % af messegæsterne ALDRIG modtager det materiale, de er blevet lovet på messen. Og at 28 % først modtager materialet, EFTER de har købt produktet – af konkurrenten…

Der mange point at hente ved at følge målrettet op på dine gæster på standen. Dels giver I et yderst professionelt og positivt indtryk af jer selv – et indtryk der kommer positivt tilbage. Dels sparer I jer selv for en masse frustration og en langstrakt opfølgningsproces, der trækker tænder ud på selv den mest garvede sælger…

Tag kontakt til Jakob og hør hvordan I systematisk og digitalt følger op på jeres messegæster – allerede på standen.


 


Til lead hovedsiden

Hvordan ser succes ud?


For dig?
for salget?
for virksomheden?

Den første forudsætning for et godt resultat af din messe er en præcis målsætning.

Som du kan måle på…

Og som du kan rapportere tilbage i organisationen efter en veloverstået messe.

Forståelse for dine strategiske mål og erfaring med værdiskabende messer er

vores udgangspunkt, når aktiviteter som produktpræsentationer, surveys, konkurrencer, lanceringer og videndeling skal tænkes ind i dit standkoncept.

Messestanden skal give dine gæster den bedst mulige oplevelse af dit produkt og din virksomhed, og samtidig skal du have fuld indsigt i, hvordan hver enkelt aktivitet bidrager til dine mål.

Sådan ser succes ud for os.





OPGAVE
At øge kendskabet til GEA Process Engineering og tiltrække kandidater, som er klar til deres 2. job. Stand på DSE messen i Lyngby, 2012, 2013 og 2014.


LØSNING

Standkoncept: Et standkoncept som understøtter målsætningen om kendskab og fastholdelse.

Om standen: Standen er planlagt i 5 zoner dedikeret til storytelling og aktiviteter. Hertil er indtænkt målepunkter og dataopsamling på web APPs udviklet til formålet.

Personalet: Standpersonalet er trænet i at bruge standen og ved præcis, hvilke roller, ansvar og mål, de hver især har. Alt opsamlet og dokumenteret i en dynamisk drejebog.


RESULTAT

Kendskab: 63 % af gæsterne gik fra intet eller et lavt kendskab til et bedre kendskab. 52 % havde et godt eller meget godt kendskab til GEA efter deres besøg på standen. 

Fastholdelse: 85 % af gæsterne gav oplysning om studieretning, år for dimission og jobønske, og permission til at blive kontaktet, hvilket giver GEA Process Engineering mulighed for en målrettet dialog med de relevante kandidater efterfølgende. Indsigt: Indsigten i messeresultatet har gjort det muligt for GEA at justere kommunikationen og opnå bedre resultater for nu 3. år i træk.

"Faust Dyrbye formåede til fulde at udfordre os – både på løsningen og i deres velfunderede og velargumenterede tilgang til opgaven. Vores målsætninger var hele tiden omdrejningspunktet og samtidig fik vi løsningsforslag med visuel kant og masser af ambition. 


Det var stærkt".

Jens Larsen - Marketing Manager - GEA Process Engineering


Vil du også have succes?

Se hvordan vi kan hjælpe med en drejebog og Painstorm app'en

 


Til lead hovedsiden

 


Leads – den bedste valuta på messen…

En gæst, der besøger din messestand, sender dig et signal…
Et vigtigt signal.
Et købssignal.
På størrelse med Rundetårn.

Uanset om du sælger produkter eller budskaber, rekrutterer nye medarbejdere eller samarbejdspartnere, brand’er din virksomhed over for kunder og sponsorer eller noget helt femte, kan de gæster, der besøger din stand, betragtes som leads – og altså potentielle kunder i butikken...

Og messen er en enestående leadkanal. Ikke nok med at messen samler 1000-vis af potentielle leads – du får også muligheden for at komme i dialog med dem og kvalificere dem på alle parametre. Det skal du have det optimale ud af.

Med lommerne fulde af købsmodne leads lige til at følge op på, bliver din messedeltagelse ikke bare messebudgettet værd. Det giver også både dig og hele messeteamet en succes at fejre i virksomheden, når I er tilbage på pinden. 


Hør mere om, hvordan du sikrer dig en [digital] leadproces, der enkelt og effektivt fører til kendskab og salg og penge på kontoen…

Send en mail til Jakob og hør få mere at vide om, hvordan du optimerer din leadindsamling på messen.

 


Til lead hovedsiden